21 Temmuz 2015 Salı

Teknoreklam devinimi

Reklam kavramı her ne kadar bir malın ve ya ürünün tanıtılması olarak tanımlanmış olsa da bugün teknoreklamlar bizi reklam mantığından çıkarmış gibi görünüyor, bir nevi bizden kendisini soğutuyor.

Reklam mantığı önceden karşımıza kitap, dergi gibi yazılı araçlarla karşımıza çıktıktan sonra teknolojik gelişmelerle bu kavram radyo ve televizyon kanalları aracılığıyla lokomotifine yeni vagonlar eklemiş ve ardından internet dünyasıyla kendisini hızla update etmeye devam etmiştir. Ve anbean kendini güncellemeye de devam etmektedir.

Yazılı kitle iletişim araçlarından yayınlanan reklamlar ilk önce sınırlı markayı da temsil ediyordu. Ticari hayatın gelişmesi sonucunda ortaya yeni yeni şirketler ve yeni yeni ürünler çıkmaya başlarken insanların kafalarında kalınabilirlik açısından reklam olgusuna daha fazla finans aktaran şirketler ürünlerinin tanıtılmasında ciddi rol oynamışlardır. Hal böyle olunca gelişen teknoloji de işin içine girince internet reklamcılığı almış başını gidiyor. Ve reklam mantığına da şirketlerin verdiği önemi görünce kurulan sistemlerde mutlaka reklam alanları oluşturulmaya devam ediyor. Gerek web sitesi, gerek google araçları gerekse diğer uygulamalar vs.

Peki reklam mantığı bize ürünün ve ya malın tanıtılması olarak karşımıza çıktığında her ne kadar sinirlensek de bu reklam ürünlerini görünce aslında bizler için ayda sağlamaktadır. En azından piyasadaki ürünlerin takibini ve ya gördüğümüz ürünü üreten şirket ve ya pazarlamacı hakkında bilgi edinmemize ve ürün seçiminde de bunlara dikkat etmemizi sağlıyor.

Her ne kadar reklamlar faydalı olsa da şirketler için, bizler için de can sıkıcı bir durum olmaya başlıyor. Mesela bir televizyon programı ve ya filmi izlerken en heyecanlı yerinde araya reklamın girmesi canımızı sıkmakla beraber anlık olarak kötü kelimeler kullanmamıza da neden oluyor. Bir de reklamların sürelerinin fazla tutulması daha da canımızı sıkıyor ve bizleri alternatiflerine yönlendiriyor. Alternatif diyoruz ama zaten alternatiflerinde de aynı durum olunca bir nevi reklamlar ile aslında televizyondan soğumaya başlıyoruz.

Reklamların sürelerinin daha fazla artırılması bizlere her ne kadar daha fazla ürünü tanıtmış olsa da kafa karışıklığını da beraberinde getiriyor. Ve televizyon aracını geçelim gazeteyi ele aldığımızda tam sayfa reklamlardan geçilemeyen gazeteler var. Yani kimse reklam olmasın demiyor ama 20 sayfalık bir gazete içinde de 10 sayfa reklam olmasın. Oradan geçiyoruz radyo reklamlarına bir bakıyoruz ki istediğimiz şarkının tam ortasında reklam girmiş doğal olarak şarkımızın da içine ediliyor.Hadi oradan bilgisayarımızın başına geçiyoruz internete bağlanmak istiyoruz. Bir bakıyoruz her yer reklamdan geçilemiyor. Hele ki yeni internet siteleri bilginin dışında yani internet sitesinin haricinde tamamen reklamla doldurmuş bir vaziyette. Geçiyoruz youtube a ve bir bakıyoruz ki önceden bir video nun başında gösterilen reklamlar artık videonun içine gömülmüş ayrıca gömülen reklamların haricinde video etiketlerine de bir ton reklam edinmiş ve yanlışlıkla tıkladığımızda saçma sapan yerlere götüren bu olguların reklam mantığı çerçevesinde insanların kafasında kalmasından çok sinir bozucu olgu olarak karşımıza çıkması gerçekten de çok kötü bir durum.

Kısacası reklam çok önemli bir araçtır ve insanlara tanıtma konusunda ciddi bir şekilde fayda sağlayan bir olgudur. Fakat çok can sıkıcı olmaması lazım. Yani hedef müşteri nedzinde ilginç, izlenebilir ve doğru zamanda olması lazım. Artık bu reklamlar sayesinde ne izlediğimiz videolardan zevk alabiliyoruz ne telefonlarımıza yüklediğimiz uygulamalardan ki uygulamalar çığrından çıkmış bir vaziyette ne de ürünün gerçek olarak tanıtılmasından.  Maalesef...

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere ...hoşçakalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder