10 Temmuz 2015 Cuma

Facebook hack

Çevremde birçok kişi teknoloji ile çok alakalı olduğumu gördüğü için bana çeşit çeşit sorular sorma gereği duyuyorlar. Aslında işin kısası bana sevgililerinin facebook hesaplarında neler çevirdiklerine gizliden öğrenmek istiyorlar. Bunun içinde gerçekten de her teklifte bulunuyorlar ama etik ve yasal olmadığı için kesinlikle tavsip etmiyorum. Ama bu durumu onlara yazacağımı belirttiğim ve söz verdiğim için bu yazıyı yazma gereği duydum.

Not: Yazdıklarımın hepsi tamamen eğitim amaçlıdır.

İlk önce facebook hack diye birşey var mıdır ; sorusunu soracak olursanız cevabım evet olacaktır. Peki ama nasıl ? sorusunu sormadan önce şunu sormak daha iyi olacaktır: " Hangi işletim sistemi ile siz hack denilen şeyi yapmaya çalışıyorsunuz ".İlk önce şunu belirtmeliyim ki eminim birçoğumuz işletim sistemlerinin kaça ayrıldığını dahi bilmezken facebook hack nasıl yapılır onu yapmaya çalışıyoruz. Hack diye adlandırılan ve silikon vadisinde hedef sisteme sızma anlamına gelen kelime olan hack kelimesi açık kaynak kodlu işletim sistemlerinde mükemmel bir yazılım bilgisi ve yüksek dereceden bir bilgisayar bilgisini de beraberinde barındıran bir olayın olduğunu en başta belirtmek en sağlıklı olanıdır. Google a yazdığınızda facebook hack kelimelerini karşınıza liseli lamer bebelerden ve umut tacirlerinin yazdığı ve yayınladığı saçma sapan iki bilgisayar kodundan oluşan facebook hack programı diye sonuçlar çıkar. Sakın olaki bunlara kanmayın çünkü ava giderken avlanırsınız. Sizce mantıken bakıldığında facebook hack programı diye birşey olsa bunu yayınlayan adamlar neden bu programları direk yayınlar. O zaman gitsin herkesin facebook unu hacklesin. Gitsin ülkelerin başkanlarının facebooklarını hacklesinler ve elde ettikleri bilgileri satsınlar ve zengin olsunlar. Hadi bakalım yapsınlar. :)) İnanın çok gülüyorum. İlk önce bu gibi işlere eğer merak sardıysanız kafadan bir 3-5 sene programlama ve açık sistemler hakkında mükemmel bir bilgi sahibi ve uygulamacı olmanız lazım. Bazı arkadaşların kafasına şu kelimeler takılmış olabilir. Açık kaynak kodlu sistem diye tabir edilen şey ne aslında sorusu. Yani sizin kullandığınız işletim sistemi windows kapalı kaynak kodlu bir işletim sistemidir. Yani halk dilinden örnek verecek olursak ; mesela oyun hamurunu düşünün. Bu oyun hamuru kuruduğunda birşeye yaramaz çünkü ondan sonra sadece kırılır ama yaş olduğu zaman ona istediğiniz şekli verirsiniz. İşte kapalı kaynak kodlu işletim sistemi(windows)  kuru oyun hamuru, açık kaynak kodlu işletim sistemi(linux vs.) yaş oyun hamurudur. Yani windows artık şekillenmiştir ama linux ise istediğimiz şekle sokabiliriz. Tamamen bizim yeteneğimize,bilgimize ve hayal gücümüze kalmış birşey.

Peki açık sistemlerde bu işi nasıl yapabilirim? sorusunu sorarsanız. Benim vereceğim cevap ise tamamen hedef hakkında bilgi toplamanız. Bunu şöyle düşünün arkadaşınızla balık tutmaya gideceksiniz , bunun için size bazı araç gereç lazım aynı zamanda balığında bulunduğu ve ya tahmin ettiğiniz önceden birileri tarafından tutulan bir avlanma yeri lazım yani kısacası yapacağınız eylem hakkında ilk olarak bilgi sahibi olmalısınız. Hedefinizi tanıdıktan sonra huyunu suyunu bildikten sonra o zaman nabza göre şerbet verirsiniz. İşte dediğim bu size. Tabiki de bunu yapmak için bir ton araç gereç var açık kaynak kodlu işletim sistemlerinde yani bunları bilmeden facebook hack diye birşey yoktur. Şu kelimeye de bir açıklık getirmek istiyorum facebook hack diye adlandırlan şey facebook hesabının ele geçirilmesi olayıdır.

Bir diğer açıdan ele alınırsa birileri size mutlaka şunu söylüyordur. Ben şunun facebook unu hackledim. Şunu sakın kafanızdan çıkarmayın : eğer biri size birinin facebook hesabını patlattım diye birşey söylüyorsa mutlaka tanıdığı birinin hesabıdır ve ya onun bilgisayarından ve ya telefonundan facebook una girmiş biridir. Eğer herhangi bir bilgisayardan ve ya cep telefonundan facebook hesabınıza giriş yaptığınızda her ne kadar çıkış da yapmış olsanız basit keylogger denilen araçlarla şifrelerinize ulaşabilinir. Bunu engellemek için çıkış yaptığınızda mutlaka internet gözatma geçmişini ve kaydedilen parolalar seçeneklerini silin ve temizleyin. Aksi halde facebook hesabınıza izinsiz giriş yapılıp bir ton saçma sapan şeyler yapılabilir.

Size elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. Ve ana konu olarak açık kaynak kodlu işletim sistemlerinden birisiyle başlayın ve kendinizi geliştirin. Tahmini olarak azimli hareket edildiğinde bu yaklaşık 5 sene alıyor. Ki kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Ben tam 4 senede öğrendim bazı şeyleri ama bilgi amaçlı kullanmayı tercih ettim sonuçta insanların gizliliklerini açığa çıkarmak etik olarak ve kanunen hiç de iyi birşey değil.İngilizcenizin mükemmel olması ve bilgisayar aleminde hep uç noktalarda düşünmeniz lazım. Çünkü girmeyi düşündüğünüz dünya hiç de normal insanlara göre birşey değil. Kanmayın sakın yok facebook hack programı yok mail hack programı. Bunların hepsi saçma sapan şeyler öyle şeyler yok.

Sizlere bilgi güvenliği konusunda ilerki yazılarımda yer vereceğim. Çünkü herkesi ilgilendiren bir konu. 

Görüşmek dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder