15 Temmuz 2015 Çarşamba

Alt etme devinimi

Bugün sizlerle ilginç bir teknolojik olarak alt etme devinimini kısa bir yaşanmış hikaye paylaşacağım.

İleride derecede bilgisayar bilgisine sahip olan sözümona ağ sistemlerini çözmüş; sanal dünyada hep gövde gösterilerinde bulunmuş ve artık kendine reel bir yol çizme konusunda söz vermiş genç bir arkadaşımız internetten yazılım ve ağ uzmanı vasfında iş ilanlarına bakmaya. Ve birkaç ilanı gözden geçirdikten sonra ilanı olan şirkete gidiyor. Ve insan kayankları bölümüne gittikten sonra bir görüşme yaşanıyor ve karşısındaki yetkili bir üniversite mezunu bir aday istiyor. Ama genç arkadaşımız üniversite mezunu olmadığını fakat kendisi o düzeyde denenebilecek bir kişi olduğunu ve kendisine bir şans verilmesini istiyor. Karşısındaki kişi şirket kurallarının böyle olduğu için " maalesef " yanıtını verdikten sonra genç arkadaşımız biraz daha ısrar etmesiyle insan kaynakları yetkilisi " patronumuza sizin için bir danışacağım " diyor ve elinin altındaki telefondan patronuna telefon ediyor ve patronu görüşmenin olduğu odaya geliyor. Ve kısa bir şekilde insan kaynakları yetkilisi durumu izah ettikten sonra patron gence şu cümleleri söylüyor :

- Bak genç adam her ne kadar sanal alemde uğraşarak birşeyler bildiğini iddia etsen de bu pozisyon için mutlaka eğitim görmen lazım. Ayrıca internette yazılım ve ağ uzmanı konusunda öğrendiklerin sadece temel şeylerdir. Biz burada ciddi işler yapıyoruz. Ve senin gibi vasıfsız kişilere de ayıracak bir vaktimiz yok. Bizim için burada vakit çok önemli ve sen burada benim değerli vaktimi çalıyorsun.

Bunun üzerine genç adam şu sözleri patrona sarfetti :

-Bakın bayım ben burada sadece sizden birşey rica ettim, en azından beni denemenizi söyledim. Bildiklerim bir yazılım mühendisinden daha fazla yaptıklarım bir ağ mühendisine okulda öğretilenden daha fazla.Ayrıca insanların vasıfları onların gördükleri eğitime bağlı birşey değil onların karakterine bağlı olarak değişen bir olgu. Ve hayatım sizin gibi küstah şirketler yüzünden beni sanal dünyaya itti. Ve ne yazık ki de hala devam ettiğini gördüm. Ve son olarak da bu değerli vaktiniz kimbilir çok kısa bir süre içinde değersiz vakitlere dönüşebilir. Ve çırılçıplak ortada kalabilirsiniz.

Bunun üzerine genç kendinden emin ve sinirli bir şekilde görüşme odasından çıkıp doğruca evine gitti ve hiçbir şey yemeyip içmeyerek sigara üzerine sigaray yakarak bilgisayarının başına geçti. Bu zamana kadar yapmış olduğu sanal alemdeki gövde gösterilerinin nirvanasını yapıp egosu tavan yapmış olan patronu araştırmaya. Her ne kadar karşısındaki şirket teknoloji şirketi olsa da kendi bilgisine çok güveniyordu. İlk olarak şirketin veritabanına intranet bağlantısı ve güvenlik duvarını da aştıktan sonra şirket gizli bilgilerini ve projelerini viral satış yöntemiyle internet aleminin sonsuz dünnyasına aktardı. Derken bu bilgileri rakip şirketlere pazarladı. Finans departmanı ağına girerek şirket finanslarını, vergi rakamlarını değiştirerek elektronik faturaların değerlerini abartıp şirketin karlılık oranını normal kar oranınından yüzbinlerce kat fazla göstererek şirketin sahte vergi beyanında bulunması sadece 10 dakikasını aldı. Nirvana yapacağı kısma gelmişti artık genç adam. Son olarak patronun bilgisayar arşivlerine dosyalarına ve mail hesaplarına ulaşmıştır. Ordan banka bilgileri, hesap bilgileri, güvenlik sorularını da aldıktan sonra patronun parasının bulunduğu banka hesaplarını sadece 5 dakika içerisinde farklı farklı hesaplara aktararak tüm hesaplarını boşalttı.

 Ve bu eylemden sonra yatağına yattıktan sonra ertesi sabah bu şirketin yolunu tuttu ve şirketin her yeri polis doluydu. Vergi müfettişleri, bankacılar ve devlet müfettişleri alanları doldurmuştu. Müthiş bir kargaşa ortamı vardı. Hiçbir şey yapmadan sadece olan biteni izliyordu. Herkes durumu anlamaya çalışıyor ama kimse buna mantıklı bir cevap veremiyordu. Tüm sistemlerinin mükemmel bir şekilde alt üst olmasından bahsediyorlardı. Şirket batık bir şirketti artık ve batması yaklaşık olarak 5 saat sürmüştü. Oturduğu yerden kalkıp patronun odasına yol alıyordu. Patron odasında sorgulama müfettişlerine cevap veriyordu. Biraz bekleyip sorgulama müfettişleri odadan çıktıktan sonra odasının kapısını çalmadan içeri yavaşça girdi. Karşısındaki adam bu genç kişiyi anımsar gibi oluyordu ama çıkaramıyordu. Bakıldığında bu genç adamın görüşmesinin üzerinden henüz 24 saat bile geçmemişti ama demek patron günde birçok kişiyle görüşüyordu. Ve sonra patron " buyurun ne istemiştiniz " dedi çökmüş bir vaziyette genç adama. Ve genç adam şunu söyledi.

-Benim vaktim çok değerli eğer işe ihtiyacınız olursa bana bu numaradan ulaşabilirsiniz.
 
Genç adam bir kağıt parçasına yazılı numarayı patrona verirken ; patron öylece bakakalmıştı. Genç adamı hatırlamıştı ve " evet dün iş isteyen genç adamsın sen " dedi. Genç adam şunu söyledi son olarak:

- Evet benim. Ve değerli vaktimi çalmayın. Sadece sizin durumunuzu öğrendim, size iş teklifinde bulunmak için geldim.

Sonrasında genç adam kendinden emin bir şekilde odayı terkedip gitti...

Burada daha fazla konuşmak istemiyorum sayın blog okurları son sözü ve anatemayı size bırakıyorum. Ama şunu söylemek istiyorum " kimseyi olduğundan küçük sanmayın ve unutmayın mutlaka her insanın bir açığı vardır " .

Teknoloji devinimine devam etmek dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder